Przejdź do treści

Promocja projektów

Informacja dla beneficjentów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (FNP) realizujących projekty finansowane z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG)

Jednym z priorytetów obecnej perspektywy finansowej UE jest komunikacja i widoczność projektów, które są realizowane ze wsparciem funduszy europejskich. Realizując projekt współfinansowany ze środków unijnych, beneficjent jest zobowiązany do prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w trakcie oraz po zakończeniu przedsięwzięcia.

Nie wywiązanie się z podstawowych obowiązków informacyjnych i promocyjnych, wiąże się z koniecznością podjęcia działań zaradczych przez instytucję grantodawczą (FNP). Jeśli działania zaradcze nie zostaną zrealizowane, dofinansowanie projektu może być pomniejszone o wartość do 3% kwoty dofinansowania.

Dokumenty horyzontalne dotyczące komunikacji i promocji

Zasady związane z komunikacją i promocją projektów finansowanych z funduszy europejskich opisane są w poniższych dokumentach, które można również znaleźć na portalu Funduszy Europejskich. Zachęcamy do wnikliwego zapoznania się tymi dokumentami. 

Jak prawidłowo oznaczyć projekt

W obecnej perspektywie beneficjenci FNP mogą dokonać wyboru sposobu logowania materiałów informacyjno-promocyjnych w zakresie stosowania belki z zestawem logotypów zawierającym lub pozbawionym logotypu Fundacji.

Poniżej zamieściliśmy zestawy logotypów oraz szablon prezentacji do pobrania.

Wszystkie inne materiały dla beneficjentów programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, takie jak wzory tablic, naklejek czy grafiki do mediów społecznościowych znajdują się na portalu Funduszy Europejskich.

Artykuły/informacje, wywiady prasowe, radiowe i telewizyjne, wypowiedzi w mediach

Gdy tworzysz materiały informacyjno-promocyjne, musisz pamiętać, żeby informować o finansowaniu przez Unię Europejską zarówno:

1. w warstwie graficznej: zamieść odpowiednie zestawienia znaków, wskazujące na to, że ten materiał, audycja, spot reklamowy, artykuł prasowy itp., jest dofinansowany przez UE (lub przez informację słowną, gdy nie ma możliwości umieszczenia zestawienia znaków, np. w przypadku audycji radiowej),

jak i

2. w warstwie tekstowej, zawartości merytorycznej: zamieść w treści, czyli przekazie tworzonej audycji, spotu reklamowego, artykułu prasowego itp. wyraźną informację wskazującą, że projekt (np. usługa, inwestycja), o którym opowiadasz, został dofinansowany przez UE.

Jeśli przygotowujesz materiały informacyjno-promocyjne audio (np. spoty, audycje radiowe), które nie mają możliwości umieszczenia obowiązkowych znaków, w materiale umieść informację słowną o dofinansowaniu projektu z UE oraz o roli Instytucji.

We wszystkich informacjach przekazywanych mediom (zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej), również podczas udzielanych wywiadów, konferencji prasowych, wypowiedzi publicznych, obowiązkiem beneficjenta jest poinformowanie opinii publicznej o źródle finansowania realizowanego projektu.

 

Informacja umieszczana w publikacjach naukowych

Beneficjenci są zobowiązani do umieszczania informacji o źródłach finansowania projektu w publikacjach naukowych.

Proponowana wersja polska:

Projekt XXX jest realizowany w ramach działania YYY Fundacji na rzecz Nauki Polskiej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków 2. Priorytetu Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 (FENG).

Proponowana wersja angielska:

The „XXX” project is carried out within the YYY programme of the Foundation for Polish Science co-financed by the European Union under the European Funds for Smart Economy 2021-2027 (FENG).

Osoba kontaktowa

Agnieszka Kossakowska
Koordynator ds. Informacji i Promocji

To również może Cię zainteresować

* Klikając "Subskrybuj" wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Klauzulą informacyjną